“Zit je op de basisschool en kun jij mooi kleuren? Doe dan mee aan de kleurwedstrijd ‘Kleur je mee met WOJ’!”, zo luidt de wervende tekst van een leuke  kleurwedstrijd, georganiseerd door het Waterlands Archief, de Stichting W.O.J. Nieuwenkamp, Bibliotheek Waterland en Cultuurhuis Wherelant, ter gelegenheid van het 150ste geboortejaar van WOJ Nieuwenlamp.

Speciaal voor kinderen is een kleurplaat gemaakt van een tekening van de Kwakelbrug in Edam, die lang geleden door Wijnand Nieuwenkamp is gemaakt. Als je die tekening inkleurt en inlevert bij het Waterlands Archief, maak je kans op een mooie prijs (een knutselpakket dat Cultuurhuis Wherelant beschikbaar stelt.)

De kleurplaat is op te halen bij het Edams Museum maar ook bij (onder meer) het Waterlands Archief, Bibliotheek Waterland, het Edams Museum, of de VVV in Purmerend en Edam. Wil je meer weten of de kleurplaat downloaden? Kijk dan op de website van het Waterlands Archief www.waterlandsarchief.nl

Op zondag 20 oktober kan iedereen, tijdens de Open Dag van het Waterlands Archief, de ingeleverde kleurplaten komen bekijken en wordt de winnaar van de kleurwedstrijd bekend gemaakt!