Vacature: conservator met organisatie skills

Het Edams Museum zoekt een tweede conservator met organisatie skills die zijn of haar creatieve visie vorm wil geven aan boeiende verhalen over Edam.

Het museum brengt de geschiedenis van Edam en omgeving tot leven voor een breed publiek. Het museum wordt volledig gerund door vrijwilligers en organiseert ieder jaar gevarieerde tentoonstellingen, veelal in samenwerking met lokale kunstenaars, ondernemers of andere culturele instellingen.

Als conservator bent u de drijvende kracht achter de tentoonstellingen. Van het bedenken van thema’s en de presentatievorm tot en met het plannen en organiseren van de inrichting. Ook verzorgt de conservator begeleidende informatie voor het publiek en promotiedoeleinden en neemt deel aan het uitwerken van toekomstplannen voor het museum. Deze rol biedt flexibiliteit, met een tijdsinvestering variërend van enkele uren per week tot een à twee dagen per week.

Bent u een organisatietalent met interesse in verhalen achter historische objecten en kunst? Dan is het museum op zoek naar u! Mail voor een kennismaking met: [email protected]