Het museum door de ogen van…

Het Edams Museum door de ogen van Marijke Schipper

In en om het Edams Museum zijn onlangs opnames gemaakt voor MuseumTV, het videoplatform voor musea. Een korte documentaire laat het museum zien door de ogen van de Edamse interieurontwerpster en schrijfster Marijke Schipper. Van de 3 mirakelen, de drijvende kelder en de Edamse zeemeermin, alle bijzondere verhalen over Edam passeren de revue.

Marijke is geen onbekende voor het Edams Museum. “Tijdens het inrichten van de Fris tentoonstelling heb ik een bijzondere band met het museum en Trijntje Kever in het bijzonder gekregen”, vertelt ze enthousiast. “Een eer om hierover te mogen vertellen!”

Niet alleen Marijke Schipper werkte mee aan de opnames, Bob Eeltink nam het voice-over werk voor zijn rekening. De documentaire wordt onder meer ingezet op het onlineplatform van MuseumTV en biedt het Edams Museum de mogelijkheid een breed publiek digitaal te bereiken.