Ontdek de verhalen achter de topstukken uit de collectie

De collectie van het Edams Museum is omvangrijk. Ieder collectiestuk vertelt het verhaal van de rijke historie van Edam: schilderijen, prenten, objecten en een grafische collectie van ruim achthonderd objecten. Een team van vrijwilligers bij het museum werkt al geruime tijd aan het presenteren van de collectie in samenwerking met het Netwerk Zuiderzeecollectie; een samenwerkingsverband van 26 instellingen rond het IJsselmeer. Op de website van de Zuiderzeecollectie zijn objecten te vinden uit het museum, verrijkt met informatie uit externe bronnen.

Op de collectiepagina duikt het museum dieper in de topstukken. Hoe groot was ‘De Groot Meid’ eigenlijk? En waarom wordt in Edam de herinnering aan de zeemeermin levend gehouden? Ontdek hier de verhalen achter de kunstwerken en de kunstenaars.