Nieuwenkamp weer terug in het Edams Museum

Zondag 8 mei is de tentoonstelling Torens, tempels en bijzondere bouwsels; vastgelegd door W.O.J. Nieuwenkamp (1874-1950) officieel geopend. Wiepke van Erp Taalman Kip, voorzitter van de Raad van Bestuur van Stichting W.O.J. Nieuwenkamp, opende in het Coopmanshuys de tentoonstelling. Zij maakte op symbolische wijze de  weg vrij naar de bovenste verdieping van het museum waar deze bijzondere tentoonstelling wordt gehouden.

Julie Hengeveld, conservator bij het Edams Museum,  leidde de aanwezige leden van de Stichting W.O.J. Nieuwenkamp rond en vertelde hoe zij de kunstwerken heeft gegroepeerd. Zij heeft maar liefst 50 kunstwerken van kunstenaar Nieuwenkamp geselecteerd uit de uitgebreide bruikleencollectie die het museum tot haar beschikking heeft. Alle werken tonen torens en tempels en worden op stijlvolle wijze getoond op de bovenste etage van het Coopmanshuys.

Op de foto:

• Julie Hengeveld: conservator Edams Museum
  • Wiepke van Erp Taalman Kip: voorzitter van de Raad van Bestuur Stichting W.O.J. Nieuwenkamp
  • Peter Tops: bestuurslid Stichting W.O.J. Nieuwenkamp
  • Cary Venselaar: kunstenaar en onder andere Schrijver van het boek ‘W.O.J. Nieuwenkamp. Alles voor de Kunst!’
  • Ron Smit: directeur/eigenaar LM Publishers in Edam

De tentoonstelling is te bezichtigen in het Coopmanshuys tot eind maart 2023.